#Recenzie-Jack Spintecătorul: Crimele din Whitechapel de Kerri Maniscalco

An apariție: 2018

Număr de pagini: 366

Cartea o puteţi achiziţiona de aici » Elefant / Libris / Editura Corint

1af7fe1406ebf866c2269e4e3503cced

Jack Spintecătorul este primul volum din seria Anchetele lui Audrey Rose scrisă  de Kerri Maniscalco şi este una din noutăţile aduse la Editura Leda Edge de anul acesta.

Descrierea oficială

Audrey Rose Wadsworth, fiica unui controversat lord britanic, duce o viață dublă. Ziua, tânăra de doar 17 ani își împarte timpul între ceaiuri dansante, spectacole de circ și probe la croitoreasă. Seara, studiază în secret medicina și își ajută unchiul să facă autopsii. Când diabolicul Jack Spintecătorul începe să terorizeze întreaga Londra, ucigând femei nevinovate, Audrey Rose pornește o investigație pe cont propriu. Ancheta însă o va aduce în fața unor adevăruri greu de digerat, iar adolescenta va trebui să ia decizii care îi vor frânge inima.

My Rating:

587515f319ef112e47c6964a

Încă de când am citit titlul am ştiut că această carte o să îmi placă. Am văzut-o prima data pe bookstagramul unei fete din afară şi am fost mai mult decât încântată când am aflat că cei de la Leda o vor traduce şi la noi.

Pot spune cu mâna pe inimă că până acum aceasta este cea mai bună carte citita de mine anul acesta şi o carte care încă îmi dă de gândit la câteva zile după ce am terminat-o. Am iubit-o pe Audrey Rose şi am iubit faptul că era total diferită de fetele de vârsta ei din acea perioadă. Cumva m-am identificat cu ea, cu modul ei de gândire, cu rebeliunea ei şi cu ambiţia de care a dat dovadă pe parcurs. În sfârşit pot spune că am găsit un personaj feminin principal care nu m-a enervat şi nu m-a facut să urăsc cartea sau sa îi scad ratingul din această cauză.

Viaţa tinerei Audrey Rose este departe de a fi uşoară cu toate că provine din cea mai cunsocută familie din oraş. Ea încearcă să se lupte cu societeta şi să demonsteze că deşi este femeie abilităţile ei pot fi la fel de importante ca ale unui bărbat. Fiica lordului Wadsworth duce o viaţă dublă: Ziua este o domnişoară bogată, neconvenţională, care ia lecţii de călărie şi lecţii de brodat de la mătuşa ei, o fată izolată din cauza ipohondriei tatălui ei şi a obsesiei de a nu o pierde aşa cum şi-a pierdut şi soţia iar noaptea îl asistă pe unchiul ei în laboratorul său, practicând autopsii şi învăţând de la acesta medicina legală.

0421ec41581bd4e59cbdc5ba9fe8fc96.jpg                  8149ada7ed4982b067958c6690c0b93b

În perioada victoriană faptul că o femeie practică medicina legală şi face autopsii era absolut scandalos şi de neconceput însă asta nu o împiedică pe eroina noastră să lupte pentru visul ei şi să înveţe cât mai multe de la unchiul ei, chiar dacă asta înseamnă să îl mintă pe tatăl ei, Lordul Edmond Wadsworth şi să se furişeze noaptea afară din casă.

Avem parte şi de puţin romantism în carte, pentru că bineînţeles nu se putea altfel :)) Audrey îl întâlneşte pe ambiţiosul şi inteligentul Tomas Cresswell elevul şi ucenicul unchiului său de care se simte imediat atrasă. Replicile dintre cei doi sunt absolut savuroase iar sarcasmul şi carisma lui Tomas te face să îl iubeşti instant. La început ai impresia că cei doi nu se suportă şi că între ei este o competiţie continuă deoarece relaţia lor a început cu stângul  însă pe parcurs cei doi vor deveni prieteni şi se vor ajuta reciproc, iar faptul că împărtăşesc aceeaşi pasiune macabra îi va apropia şi mai mult.

08503134e864bc02571cc89e5114af3e                                                   7a247e8cc33368f95aab0b74f06e6652

Însă totul se schimbă iar liniştea oraşului Whitechapel este perturbată de o serie de crime înspăimântătoare şi sângeroase. Făptaşul acestor crime se autoproclamă Jack Spintecătorul şi cumva reuşeşte să inducă spaimă şi oroare printre locuitori.

Ucigaşul îşi alegea victimele din rândul prostituatelor şi se credea un purificator al oraşului. Starea în care erau găsite a doua zi dimineaţa victimele era de-a dreptul oripilantă, erau mutilante, ucise cu brutalitate iar anumite organe le lipseau ceea ce i-au făcut pe anchetatori să creadă că Jack Spintecătorul avea anumite cunoştinţe în medicină. Astfel Audrey Rose şi Tomas Cresswell ajung să coopereze şi să lucreze împreună pentru a-l prinde pe criminalul care le teroriza oraşul anchetând şi investigând pentru a afla adevărul.

410ad72da8cc5438ae2f1b5613ec47e5

Pe parcursul cărţii vă veţi îndoi de toate personajele şi veţi crede la un moment dat că oricine poate fi brutalul Jack iar întorsăturile de situaţie vă vor face şi mai confuzi.

Cartea oferă destule detalii şi imagini explicite, aşadar dacă nu le puteţi face faţă vă recomand să treceţi peste ele şi să continuaţi mai departe cu acţiunea. Crimele din Whitechapel este cartea de debut a autoarei, însă modul de scriere nu a trădat absolut deloc acest lucru şi sincer mă tem de ce mai poate să mai născocească în celelalte cărţi din serie.

Finalul cărţii este unul previzibil spun eu ,cel puţin de pe la jumătatea cărţii. Aveam anumite îndoieli asupra unui personaj şi mi-am dorit din tot sufletul ca bănuiala mea să nu fie adevărată, dar a fost. Dacă veţi da importanţă TUTUROR personajelor încă de la început vă veţi da seama despre ce vorbesc. Sincer finalul m-a zguduit puţin pentru ca am ajuns să îndrăgesc absolut toate personajele, fiecare era special în felul său şi fiecare avea o personalitate aparte care a dat notorietate cărţii.

Nu o să spun mai multe decât că TREBUIE să citiţi această carte! Este absolut fascinantă şi stilul alert al acţiunii o să vă ţină în priză pe tot parcursul cărţii. Descrierile din această carte sunt şi ele de menţionat, rochiile şi costumele precum şi clădirile descrise în această carte m-au făcut şi mai curioasă asupra anilor 1888 şi a minunatei ere victoriene.

Şi dacă tot nu v-am convins o să inserez aici şi câteva din citatele pe care le-am găsit în carte:

Dacă voia să mă trateze atât de rece, atunci aveam să îi arăt aceeaşi lipsă de respect. Nu aveam nevoie de un bărbat să mă simt puternică. Pentru asta îi puteam mulţumi tatei; absenţa lui din majoritatea treburilor zilnice mă pregătise suficinent de bine să mă descurc singură.

Poartă-ţi atuurile de parcă ar fi un cuţit, scumpa mea verişoara! Niciun bărbat nu a inventat vreun corset pentru minţile noastre. Nu uita nicicând că pe tron stă o regină!

Ziua în care Tomas Cresswell nu avea să-şi mai strige genialitatea în toate cele patru vânturi era ziua în care aveam să-mi iau un unicorn drept animal de companie.

Felul în care îmi spui numele îmi sună cumva ca un blestem minunat. Dacă ai putea să şi gesticulezi, ar fi excepţional.